Islamic Clock

Asmaul Husna

Pages

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Saturday 17 December 2011

Kasih Seorang Bapa...


Kemalangan yang membawa 1000 kenangan...

Di kesempatan ini serta dalam keadaan mood yang sgt baik diri nie rasa nk share sesuatu yang sangat menyentuh hati sehinggan saat nie ia masih memberi kesan dan ingatan dalam diri. Sebelum share dengan kalian semua, diri nie dh berkongsi dengan mama.

Memang niat di hati hendak melawat students di GH so atas rs bertanggungjawab as cikgu yang mengajar die n memikirkan keadaan die yang jauh dari keluarga rasa simpati tu semakin menebal. Alhamdulilah walau pun cedera parah tapi syukur ke hadrat Ilahi die ok cuma perlukan rehat yang panjang. Lagi satu nasib bek diri nie ada cubemates (kak irah, kak huri dan idayu) yang join sekali maka kami kebetulan menolong die tuk discharge dari sepital. Idayu as mama *Noh memainkan peranan yang penting.

Berbalik pada tujuan asal Kasih Bapa.. masa kami baru sampai d GH kami dimaklumkan ayah Noh baru sj berangkat pulang semula ke Sabah. Selepas beberapa ketika ayah Noh muncul semula maknnya ayah die patah balik semula. So sempatlah kami berjumpa dan bersembang-sembang. Ada kata-kata ayah Noh yang membuatkan diri nie sangat meyentuh hati dan menjadi sayu. Antara yang masih terdengar di telinga dan menyentuh hati:

"Harapan semoga dengan apa yang berlaku nie memberi NILAI yang sangat berharga dan mungkin dengan terpaksa melalui NILAI yang sangat berharga nie dapat berubah".

Kata-kata jer dh menggambarkan betapa kasih yer seorang ayah yang terpaksa berkorban wang dan masa demi seorang anak yang terlantar di hospital. Merintih hati dan bila pandang belakang rakan2 cubemates yang len dh nangis huhuhuhu tindakan serta kata-kata ayah Noh menggambarkan betapa kasihnya die pada Noh. Jangan salah sangka *Noh bukan melakukan sesuatu yang buruk/tidak bek cuma nasib dan malang itu tidak berbau..
Marila kita merenung bahawa di dunia nie kita masih lagi mempunyai orang-orang yang menyayangi diri kita dan memberi kasih yang sejati iaitu IBU & BAPA.. Students sayangila diri anda semua :)



~Noh cakap saya dengan MADAM-MADAM sekarang, Niela MADAM2 yang die maksudkan~
Cik Lydia jer xde dalam picture nie


Pesanan: Noh kuatkan semangat berusaha untuk menjadi anak yang terbaik tuk ayah dan ibu. Semoga cepat sembuh yer.. Cepat2 yer masuk kelas saya nanti :) Gd luck!!

No comments:

Post a Comment