Islamic Clock

Asmaul Husna

Pages

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Wednesday 9 November 2011

Cameron Highlands


Tiba-tiba adik ajak pg Cameron Highlands kononyer nak buat assignment for paper kewartawanan die. So okler memadangkan diri nie pun memerlukan HOLIDAY ok jer :) Bertolak dari rumah pada pukul 7.30 pagi then arrived at Cameron lebey krg 11.00 pagi. Kemudian kami bertolak pulang pada pukul 5.30 petang dan sampai di rumah lebey kurang pukul 10.00 malam.

Jom review pictures yang sempat dirakam. Susunan gambar dibawah mengikut urutan tempat yang dilawati.

The best things di BOH TEA CENTRE adalah view yer, menu makanan dan tentu-tentunya tehnya. Ada juga shopping bebarapa jenis teh yang sememangnya sangat MURAH berbanding di grocey shop atau shopping complex. Nanti akan update harga dan produk teh yang telah dibeli next post akan datang :)
BEE FARM nie sempat capture SUN FLOWER jer sebab takut nak pg ke sarangnye. Neway cantik ladang SUN FLOWER. STRAWBERRY FARM rasa common kita semua tengok lagi-lagi kalau dah pg Cameron. Setiap farm lebey kurang sama cuma kalau London tanam di tanah terus.
Nie pokok-pokok yang ada di NURSERY PLANT  kecuali pokok kubis. Tu sempat capture masa on the way nak masuk ke BOH CENTRE. Di sepanjang jalan dari awal dan pertengahan penuh dengan tanaman sayur.
Benda-benda lain macam biasa yang selalu orang beli iaitu strawberry, sayur-sayuran, sweet potatoes dan madu. This time part yang sukar diperolehi pada hari kebiasaannya adalah 'Milk Corn' atau jagung susu (yang warna putih tu) hanya ada setahun 2 kali jer tapi lupa tanya selain NOV bulan ape yang ada... Rasa sangat manis dan berlemak.

Finaly best jugak pegi Cameron enjoy tapi yang paling xbest jd driver dari mula perjalanan hinggala sampai di rumah semula. Kekurangannya sangat meletihkan dan kelebihannya jadi driver maka secara tak langsung diri nie xrasa pening hehe...
(Adik siap makan penadol fening sangat katanya) :p




No comments:

Post a Comment