Islamic Clock

Asmaul Husna

Pages

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Sunday 29 January 2012

Kisah ragam kehidupan...

Tiba-tiba jer mood nk update blog sangat baik 2-3 hari kebelangkangan. Mungkin sebab di minda dah berlegar-legar kesibukan yang akan mendatang untuk 2-3 minggu kelak. Ok saat nie bukan nak citer hal super busy tu semua, sibuk keje nie sampai bila xkan abis selagi kita berkeje bukan.
Rasa terpanggil nak share sesuatu dengan rakan-rakan blog di sini. Dalam sehari-hari, setiap jam, detik yang dilalui memberi kita satu ruang pengalaman yang berbeza. Masing-masing mempunyai cerita tersendiri paling mudah kita boleh lihat di laman 'Muka Buku'. Antara kita akn update cite-cite/perkara yang telah dilalui dan berkongsi rasa serta ilmu dalam pada masa yang sama. Ada juga yang menggunakan sebagai medium menyampaikan product perniagaan. For sure diri nie pun tidak terkecuali melakukan aktiviti yang sama.
Penah jugak di hati terdetik atau memberi respon pada apa yang dibaca macam-macam yang terlintas di minda. Satu benda ler yang terlintas itu pasti ada sense of negative/positive.
Tapi bila difikirkan semula macam tue la jua pada padangan orang len apabila membaca status 'Muka buku ku'.
Ini di antara feedback negative darirakan (*bukan nama sebenar)
Ada teman pernah menyatakan:
Minah: Aku memang ada laman 'Muka buku' tapi dh xaktif. Menyampah plak rasa nak makan pun nk bagitau. Aku dah xsuka sekarang.
Ahmad: Aku xpenah ada laman 'Muka buku' sbb pada aku tiada privacy. Abis semua orang tau pasal diri dan aktiviti yang aku buat.

Manakala di bawah bagi feedback positive dari rakan (*bukan nama sebenar).
Ali: Kalau xde laman 'Muka buku' kira diri kita tak up-to-date. Ketinggalan zaman org veteran pun ada account.
Manisah: Baru gempak semua benda boleh citer kat situ, siap boleh luah rasa dan emosi. Nak marah/nak luah rasa xpuashati pun boleh. Lagi-lagi boleh update guna smartphone hehe siap highlight kat situ...

Secara personal, 'TEPUK DADA TANYA HATI" terpulang pada padangan serta keupayaan seseorang. Tidak salah sebenarye sebab ia bermula dengan kehendak/keinginan seseorang. Anda yang akan mencorakkan bagaimana rupa laman 'Muka buku' itu. Perkongsian pengalaman amat menarik tuk dikongsi bersama supaya individu len jgk dapat mempelajari sesuatu TAPI jangan pulak menggangu privacy individu len. Mohon maaf sekira ada yang kurang senang dengan coretan ini.
Good Nite!!

(*** ishhh still ada sebut ayat belajar jgk eik hehe :p)



3 comments:

  1. kalau dah special teacher..ayat belajar takkan dilupakan..:)

    ReplyDelete
  2. kalau your future husband nanti sangat aktif fesbuk adakah awak ok dengan perkara tu?

    ReplyDelete
  3. Citer di atas tiada kaitan antara orang hidup dan mati :p sebab tu hanyala nukilan perkongsian pendapat antara individu yang pernah didengar. kalu saya xok xkan saya sama naik berlaman muka buku and active ;)

    ReplyDelete